Åter hemma

Ursäkta dröjsmålet men vi har varit kontaktlösa på Zanzibar . Och nu har min laptop pajat och jag klarar inte att överföra mina foton till Björns . Så , sorry, inga paradisbilder idag .
Nu är vi som sagt tillbaka på " vårt " barnhem efter en fantastisk semester på paradisön . Det var underbart att träffa alla barn igen . Vi gav oss genast ut på " health walk " med bollar och hopprep till allas stora förtjusning. Ann är hemma i kalla , snöiga Sverige. Hon kommer tillbaks om en vecka men längtar redan .Aktivitetsgruppen är just nu förstärkt av Björn och Anna med pojkvän Michal . Michal bjöd alla barnen på läsk , under hälsoprommisen, då vi passerade den lilla byaffären. Gissa om det uppskattades ! ! Barnen satt helt andaktsfullt med var sin flaska och suckade och stönade av lycka .
Idag har Björn och jag varit på Boma hospital och skaffat maskmedel till de sex yngsta barnen. (Erbjuds kostnadsfritt var 3:e månad till alla barn under fem )Vi åkte Tuc tuc med dem och fick recept av doktorn och kunde sedan hämta medicinen direkt på sjukhusets apotek . Det blev en trevlig utflykt.
Kossa nummer 2 har nedkommit med sin kalv nu och båda mår finfint . Två kullar hundvalpar finns också på " farmen " .
ANN: Det är tur att du kommer tillbaks snart . Många frågar efter dej- både barn och vuxna-. Och jag längtar också efter dej . Kram

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie och Gunnar

Hej

Så roligt att höra ifrån Dig igen. Det var lite tomt när det inte fanns något att läsa.

Låter som Ni haft det bra på semestern. Samtidigt som vi förstår att det är roligt att träffa alla barnen igen.

Här i Stockholm är det snökaos idag. Något helt annat än ert klimat. Imorse gick inga bussar, gator och trottoarer var ej skottade, det var att gå i snön som gick till knäna för att ta sig till jobbet.

Jag kan inte minnas när det var en sådan lång vinter som det varit i år. Vi har inte haft snöfritt sedan början av november.

Kan vara skönt för Dig Susanne att slippa denna tid.

Ha det så fortsatt bra och så roligt att höra ifrån EEr. Här är det jobb och åter jobb och nu fredagskväll med lite gott att äta och Let´s dance på TV, inte alls de äventyr Ni har.

Kram från Ann-Marie och Gunnar

2011-02-11 @ 17:33:22
Postat av: Ann Jirving

Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle hamna i snökaos nu när jag är hemma i 10 dagar!Susannes bil såg ut som en stor snödriva. Tur att det var rätt bil jag grävde fram.Nu har jag kopplat av nog och längtar efter Susanne,barnen och dammet i Boma.Ska genast i morgon leta reda på några paradisbilder och lägga in dem. Kramar till alla

2011-02-11 @ 18:12:50
Postat av: barbro Jelger

Tack Ann och Susanne för fin samvaro och oförglömliga minnen.

Safarin mycket lyckad. Såg otroligt många djur på nära håll, bla en hjord på 60 elefanter, bäribland många ungar.

Besök på Barnhemmet.Mötte nyfikna, glada och öppna barn. Gick hälsopromenad, bollade, hoppade hopprep och sjöng.Härligt.

Det var en upplevelse att åka Dala-dala, packad som i en sardinburk.

Fina dagar på Zanzibar.Att segla med lokalbefolkningen i deras gamla segelbåtar var häftigt.

Kram

Barbro och Bengt

2011-02-15 @ 15:05:58
Postat av: Michaela Selin



En hälsning från kalla Sverige. Har tänkt mycket på dig Susanne.Beundrar dig för de ni gör, även Björn som

är med dig.Här hemma e allt toppen o jag har börjat jobba lite nu men njuter fortfarande av livet som mamma. En stor kram till er Michaela

2011-02-20 @ 18:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0