Nu ar vi i Boma ng ombe

Det var underbart att traffa Mama Lema. Vi befinner oss nu i en helt annan varld. Spraket! Klimatet-inget regn pa 4 manader! Dammigt ! Vart vita skinn sticker ut , den behagliga livsrytmen.  Vi har fatt ett mycket vanligt mottagande.
Barnen ar glada och lattkontaktade. Vi bor pa Happy Family Guesthouse- inte langt fran barnhemmet. Trassligt pa natterna - ovant att sova under moskitonat! Sa smaningom ska vi starta upp halsoprojektet. Forst ska vi smalta de forsta intrycken och vanja oss vid den lokala livsrytmen.  Pole pole ( swahili: sakta, sakta )

Kommentarer
Postat av: Johan

Fantastiskt! Va kul att höra ifrån er, och så snart också.

2010-09-25 @ 12:30:15
Postat av: Johan

Jag fick smset som ni skickade. Dessvärre tycks jag inte kunna skicka sms tillbaka. Något strul med min operatör här i Sverige.

2010-09-25 @ 12:32:05
Postat av: Björn

Nu känns det skönt för oss alla här hemma att veta att ni är på plats. Mom i amerika hälsar

2010-09-25 @ 13:18:10
Postat av: ingermylfalk

underbart att höra att ni är på plats-Själv väntar jag på min familj och middag;Niklas har varit i gång med den i 3 timmar nu.Syrran å jag får åka till affären och kompletterar stup i ett. kram inger

2010-09-25 @ 14:35:01
Postat av: Maria Drejare

Höstregn med kyla nja värme och lugn känns lockande. Kul höra att första intrycket är gott .Alla lyckönskningar från norr. Maria

2010-09-25 @ 16:40:30
Postat av: Zahra

Härligt att höra att tanterna är på plats !! Inväntar vidare rapporter så ngt lyser upp i höstmörkret . kram zahra

2010-09-25 @ 17:19:47
URL: http://wwwmedzeta.se
Postat av: Sara

Underbart att höra att Ni har det bra. Pole pole är vad ni behöver efter alla förberedelser. Stor kram till er båda.

2010-09-26 @ 07:22:37
Postat av: Berit

Underbart att höra ifrån er.Jag längtar att komma ner till er. Kramar i massor till er båda och Lycka till.

2010-09-27 @ 00:32:20
URL: http://habarigani.blogg.se/
Postat av: Agneta C.

Tusen tack för vykortet...:-)Ni är för gulliga!

Va härligt att ni har kommit på plats och att ni har det bra.

Stor kram till er båda och Lycka till.

2010-09-27 @ 08:45:13
Postat av: Lena R

Så skönt att första intrycken verkar vara så bra.

Ska bli roligt att följa er framöver. Själv åker jag till Wien på "långweekend". Inte mycket till resa jämfört med er, men ska bli kul.

Kramar till er båda och Lycka till!

Mikael hälsar (är här på middag)

2010-09-28 @ 21:58:35
Postat av: Maria Åkerlund

Grattis på födelsedagen Ann, kul att ni är framme ser framemot att höra mer om era äventyr

Maria Å.

2010-09-28 @ 23:24:54
Postat av: Joanna

Hej och skönt att höra att ni har det bra! Fortsätt uppdatera via blogg och mail, det är alltid lika intressant!

Kram Joanna.

2010-09-29 @ 17:16:40
Postat av: Björn

Ann Stort grattis på 65-års dagen. Hoppas in nya afro inspirerade klänning klär dig Du får lägga ut en bild Björn

2010-09-30 @ 16:13:50
Postat av: Sara

Ett stort grattis på födelsedagen Ann! Kanske har du fått höra födelsedagssången på swahili. Kramar Sara

2010-09-30 @ 20:18:17
Postat av: Lena A

Hej! Äntligen kom jag in på bloggen. Ni är beundransvärda och modiga. Fällde faktiskt en tår av rörelse när jag läste om födelsekalaset. Grattis Ann! Så typiskt dig Susanne och förmodligen Ann! Laga mat över öppen eld, alla barn och ballonger! Mina vardagsbekymmer blir så små när jag läste om livslängd och annat. Valet är över - ni verkat ha gjort det bästa valet. Pole,pole från Lena A

2010-10-04 @ 12:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0