Rapport från vardan

Vi är igång med våra hälsokontroller. Swahilin går bra med hjälp av ordbok , händer och fötter. Svårigheterna ligger i att ingen riktigt vet när barnen är födda och hur det ligger till med vaccinationer mm. Skriftliga material finns kanske, kanske inte... Vi har gått igenom 3 resväskor med papper idag. Vi hittade nog ett och annat, men...

Bifogar några kort från vårt "hem" Adress:  Happy Family Guesthouse, P.O. Box 311  Hai, Kilimanjaro region, Tanzania

Vi har nu bott här i 3 veckor. Rummen har dusch, handfat och toalett. Fläkten behövs och vi har myggnät i taket. Rummen är döpta efter städer i Tanzania och utanför finns ett bord med vaxduk och två stolar där vi umgås. Vi spelar skipbo o skrattar mm på kvällarna eftersom vi inte kan ränna ute i mörkret i byn. Tre steg utanför detta revir finns ett gemensamhetsutrymme där vi bl a äter frukost.

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för uppdateringen. Vad fina ni är i era nya kläder...kramar

2010-10-12 @ 20:56:02
Postat av: Zahra

Vad härligt ni ser ut att ha det ! Fick du ordning på Irfan view ? Skriv o fråga igen annars får jag väl se om jag kan förklara bättre.

Vad är det för andra som bor på guesthouset o vilket språk var alla pappren på :) kram zahra

2010-10-13 @ 09:07:05
URL: http://www.medzeta.se
Postat av: Joanna

Vad kul att få en inblick i ert hem! Tycker alltid det är lika intressant med era uppdateringar, ni knäcker alla mina tankenötter.



Här smyger sig hösten närmare för var dag som går, snart kommer vintern med sin årliga käftsmäll! Under tiden värmer jag mig här inne med era bilder och ord. Sköt om er!

2010-10-13 @ 14:23:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Henrik- I Aid Africa

Fantastiskt att läsa och se era bravader. Grattis i efterskott också.

Här hemma jobbar vi på. Jag har mest nu med sjukhusmaterialsprojektet. Vi har bestämt datum för när containern skall åka ifrån Sverige. 6december blir startskottet. Vi har fått in fantastiskt bra material.



Vi har även nu bokat resa och kommer ner till nyår! Stannar 3veckor jag mamma och frugan. Finns det plats för oss tror ni på Happy family guest house?

Annars har jag lite kontakter i Moshi, men det skulle kännas mysigt att bo nära barnhemmet. Vi vill ju hjälpa till så mycket vi kan när vi kommer ner.

Kanske är ni på semester då? Hur som helst, vi återkommer ju närmare det lider avfärd.



Ha d bäst o hälsa Mama Lema och alla barnen!!!

// Henrik

2010-10-13 @ 14:31:19
Postat av: Anna

Åh vad fina ni är!!

2010-10-13 @ 15:31:28
Postat av: Olle

Hej! Mamma & Susanne, va trevilgt ni har det. Jag och björn kommer snart och hälsa på, hoppas ni mår bra, här är det kallt i Sverige per är sjuk jag är frisk, ni får ha det så bra så syns vi när jag & björn kommer, Hälsningar, Olle.

2010-10-13 @ 21:07:14
Postat av: Lena A

Hej Susanne och Ann!

Måste instämma med Anna - ni är verkligen fina. Roligt att få se hur ni bor. Ser ju fint ut med växter, dusch och prinsess-säng. Har alltid trott att moskitnät måste vara mörkgröna - det här var mer romantiskt! Ack vilken skillnad på dokumentation. Hoppas ni tar resväskorna med ofullständiga uppgifter med en nypa salt. Kan ni få fram uppgifter om ett enda barn är det stort. Här går det mot höst och allt är som vanligt. Gunilla, Inger och Vivi kommer hit på middag nästnästa helg.

2010-10-13 @ 21:30:44
URL: http://habarigani.blogg.se/
Postat av: berit

2010-10-13 @ 23:04:31
Postat av: berit

Hej tjejer!



Ni bor ju fyrstjärnigt! Vilken lyx!!

Så roligt att läsa allt ni håller på med. Träffade Jon igår, längtar mer och mer till er kram



2010-10-13 @ 23:08:10
URL: http://habarigani.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej Susanne!!



De är Ellen från regniga Småland :) Pratade med Sara igår å hon berättade att du å din kollega va i Tanzania!

Vilket projekt, jag blir alldeles glad när jag tänker på vad ni gör för alla barn därnere! Jättekul å kunna gå in å läsa hur det går för er!



Ha de gott å lycka till med ert arbete!

Stor kram från mej!

2010-10-19 @ 13:11:57
Postat av: Gunilla

Hej Systrar,

Vad roligt och spännande det är att följa er under ert äventyr. Och vad fina ni är på bilderna, ni ser ut att helt ha smält in i den tanzaniska miljön. Och du Susanne, du kan känna dig helt lugn över pelargoniorna, om du nu händelsevis har oroat dig för dem (hahaha), de är i säkert förvar.

Varma kramar från Gunilla

2010-10-19 @ 20:45:45
Postat av: Björn

Det är nu 1 vecka sen Ni skrev sist. Vi längtar efter nästa inlägg. Hoppas problemet med ert trådlösa internet löser sig. Nu börjar Olle och jag förbereda vår avfärd. Igår lämnade jag passen på Tanzanias ambassad. Det blir spännande att höra hur uppdraget fortskrider. Stor kram till er båda

2010-10-19 @ 22:34:04
Postat av: Björn

Hej Igen Visum hämtade. Har Ni hittat några barn med nedsatt hörsel? Jag har blivit erbjuden utrustning!

2010-10-20 @ 14:13:28
Postat av: Kenth Gotland

Hej Ann. Grattis i efterskott. Mysigt party hade du. Kul att se hur ni bor. Helsköna dressar. Önskar att jag kunde hälsa på er. Kram på er bägge.

2010-10-20 @ 20:36:04
Postat av: Pia L

Kul att se så många fina bilder. Ja ni är åxå fina, såklart. Hur klarar ni maten och magen?

Kram Pia

2010-11-02 @ 18:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0