Internet- och toakultur

Vår trådlösa vodafonuppkoppling har strejkat i en vecka! Tanterna har nu åter varit på vodafonkontoret i Moshi. Vi vägrade att lämna lokalen utan en ny USB-kontakt. Så nu är vi på G igen!!

Om 9 dagar kommer Olle och Björn. Det ska bli sååå mysigt!

Toakulturen i Tanzania - se bild!

Här är det meningen att man skall fylla den lilla hinken med vatten från lilla kranen. Sen skall man kasta vattnet på sig istället för att använda toapapper. Knepigt.... men nu måste vi träna eftersom Guesthouset verkar vilja ransonera pappret för oss.



Planerar nytt inlägg i helgen! Hoppas ni inte har det för kallt om rumpan!!!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej på er, hoppas ni får ordning på tekniken. Jag läste en artikel i sista numret av ssk tidningen om en svensk präst, Sigbrit Jansson, hon kom till Moshi för 6 år sedan och undervisar afrikanska sjuksköterskor där. Jag ska skicka en kopia till er.

Sedan Susanne kom jag på att grönsaken heter okra, den är släkt med malvan. Liknar små squash med celler i, minns den som god.

Kram på er båda från Gunilla

2010-10-22 @ 19:44:56
Postat av: Gunilla

Hej! Vad kul att läsa hur ni har det därborta. Jag tycker du är urtuff som gör det här! Hoppas att ni får igång uppkopplingarna som ni önskar.

Här har första snön kommit, och man håller sig ju för skratt!

Kram och ha det så bra. Gunilla

2010-10-23 @ 17:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0