Julförberedelser

Julen närmar sig även här så vi lastade en Ica Kvantum-kasse med silkespapper, klistermärken, pärlor och begav oss upp till barnhemmet för att starta med smällkaramelltillverkning.



För den här aktiviteten hade vi valt lite äldre barn.






Efter en stund var entusiasmen stor och karameller tillverkades för brinnande livet.



För att göra barnen extra fina fick dom själva göra sina halsband, armband och ringar. Barnen var nu mellan fyra och tjugo och även flera vuxna anslöt sig. Det var pärlor och händer överallt.




Stolt flicka med sitt nya halsband.





Julfina utkomna från pysselverkstan.






Även Mama Lema deltog till barnens stora förtjusning.






Under tiden kämpar Ann och Johan tappert på väg mot Kilimanjaros topp. Dom befinner sig nu på 4750 meter (hoppas vi). Vi har varit på marknad i Moshi och införskaffat belöningar inför deras hemkomst på onsdag.


Kommentarer
Postat av: lars

Ja nu äntligen har jag insett det här med blogg. Du/Ni verkar uppleva en hel del. Det måste vara spännande att få uppleva en ny kultur och därtill detta fantastiska djurliv. Använder du teckenspråk eller kroppsspråk när du ska prata med barnen? De ser väldigt lyckliga med resultatet av julpysslet.

Ja, nu ska jag gå och lägga mig. En dag återstår innan jullovet. Jag ska packa upp och registrera en hel del böcker. Vi hörs! Lars

2010-12-20 @ 22:14:45
Postat av: björn

Syn att man inte fick vara med Björm

2010-12-21 @ 01:05:10
Postat av: Angelika

Glittrande barnaögon, uppskattat julpyssel. Tack för att vi får en glimt av ert dagliga arbete med barnen.

2010-12-21 @ 07:29:52
Postat av: Siv Myrén

Hej Susanne och ni andra!

Det är så roligt att läsa allt Ni skriver, och upplever! Se korten ni lagt in!

Jag vet inte hur Er jul kommer att bli, men det blir en upplevelse, en trevlig sådan hoppas jag.

Tack Björn för julkort jag fått!

Susanna, fortsätt ditt/ert vikitiga arbete, och forsätt att uppleva!

Kram! Siv

2010-12-21 @ 20:54:44
Postat av: björn

Nu börjar jag längta ner igen. Idag om 2 veckor kommer jag Kram Björn

2010-12-21 @ 22:44:39
Postat av: Ann-Marie och Gunnar

Så roligt att läsa hur ni har det.

Ha det nu så bra och fira jul och nyår på ett lite annorlunda sätt. Skojigt att Ni gör smällkarameller med barnen.

Tack Björn för julkort från Er båda och ha det så bra både under julen och när Ni sedan är tillsammans i Afrika igen.



Julkramar från hela familjen Rydström

2010-12-22 @ 16:40:08
Postat av: IB och Ronnie Cannerfelt

Tack för julkort från dej och Björn. Spännande att läsa om er vardag där borta. Viktigt arbete. Skulle kunna tänka mej att byta med dej. Här kallt och snöigt. Läste om er safari, fantastiskt. Vi var i Tanzania för snart två år sen och jag gör gärna om det. Ha en god jul där borta onskar IB och Ronnie

2010-12-22 @ 23:22:38
Postat av: Berit

Underbara bilder inför den kommande julen. Roligt att ni har fått besök där ni också får en hjälpande hand. Barnen ser så lyckliga ut på bilderna med allt jupyssel de håller på med. En stor kram till er alla och en riktigt god och annorlunda jul.Berit

2010-12-23 @ 10:01:16
URL: http://habarigani.blogg.se/
Postat av: Lillan

Smällkaramellerna i julgranen är helt underbart vackra och många! Den finaste julgranen jag sett på länge. Kalles kaviar tub (jag tror det är en delikatess i stil med den ryska?)och jultomtar och julfint på alla sätt,ja julstämningen förmedlas genom både text och fina bilder. Förresten en eloge till er Hemsida, ni gör ett bra jobb, den är fin. Tyvärr har jag missat en bokstav och därför sett andra vackra platser också, PS. Från Bokmässan i Göteborg på Kultur TV presenterades en hel massa intressanta författare från stora Afrika, som vi okunnigt klumpar ihop som om det vore en enhet. Kontinenten är ju överväldigande stor, så är också bilder från er och från hemsidan med ett B missat. (log istället för blogg). Gott Nytt År för ert viktiga arbete. Kul att se dig kära Ann på Skype!! Hej då och nu är det minus 7 grader kallt ute och mörkt. Lillan.

2011-01-03 @ 18:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0