En salig blandning

      Idag , söndag , har vi " office " = pappersarbete . Vi numrerar journaler och gör skolförteckningar . Vi sitter under fläkten inne på rummet och utanför dörren firas någon katolsk högtid . Där är minst 250 personer , dånande musik som ibland avbryts av en " speakerröst " blandat med talkörer .


    Igår var Ann och klippte håret . Modigt ,tyckte jag !! Hon försökte hos tre men två avböjde . De vågade nog inte . Men den tredje tog fram maskinen ... det blev en riktig s k ekonomiklippning ! ! ! ( se bild )


   Ett besök på " social welfare office " har vi hunnit med i veckan . Klokare ? Vi fick iallafall en lagtext med oss i ryggsäcken  ( på engelska , som tur var ) .




Kommentarer
Postat av: zahra

Ha , ha underbart ! tant Ann är modig o ger sig inte ! jag knallade oxå in till en herr barberare i min lila by här i thailand - men han tvekade inte utan gick lös.. o 17 kr fattigare o 7 min senare så gick jag ut därifrån o var klippt ! o riktigt nöjd !

2010-12-05 @ 15:12:14
URL: http://www.medzeta.se
Postat av: Gunilla

Härligt Ann, det är ju varmt hos er så frisyren är perfekt. Idag var jag hemma hos Björn och lämnade skor. Fångade dessa borttappade skor på skolan, som ingen ville kännas vid, innan de skulle skickas på sopstationen. Susanne, det är härligt att se Björns entusiasm över den här situationen, man blir varm i hjärtat. Må så gott från mig i ett vintrigt Tullinge.

2010-12-05 @ 16:54:47
Postat av: björn

Det var modig. Det hinner nog växa ut innan Ni åter står på svensk mark. På lördag åker Johan och Joanna Jag hoppas kunna skicka med en hel del. Vi får se

2010-12-05 @ 18:40:54
Postat av: Ann-Marie Rydström

Hej. Har Ni krokodiler som husdjur, riktigt söt var han på bilden jag förstår att Ni hejar på krokodilen. Vilka händelser Ni skriver om, så roligt att läsa.

2010-12-09 @ 14:07:37
Postat av: ingermylfalk

GOD JUL Tänk att jag missuppfattade det så-trodde att det var Björn som åkte ner före jul och så var det Johan.Nu ska jag slå in ett par julklappar och sen bege mej till Telefonplan.Här är kallt kallt.Lifvet rullar på och disken väntar.Kramar från inger

2010-12-24 @ 07:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0